Jag om satir-konflikten på andra bloggar

Bloggar här länkar till några längre (en smula tidsödande) kommentarer som jag har skrivit senaste dagarna. Man vill ju försöka sprida ens eventuella, om än ibland en smula röriga, klokhet! (För övrigt lika intelligenta eller intelligentare bloggare än jag som kommenterats. Tja, möjligen bortsett från Vänstra stranden...)

I omvänd kronologisk ordning.
  • blog aggeman.se, om huruvida detta leder till ett krig.

  • Vänstra Stranden, om att det är fel och halvrasistiskt att bortförklara att problemen med satirteckningarna existerat de senaste veckorna på grund av besvikelse i det palestinska valet.

  • Claes Nordmarks blogg, om risken för en upptrappning i ett civilisationernas krig - där jag iofs nog fel-/övertolkade Claes problematisering av en upptrappning av antiislamiska känslor i Danmark (dock ser jag sådana som mindre betydelsefulla i en upptrappning - dagens nerbränning av svenska och danska ambassaderna i Syrien berodde ju exempelvis på fabricerade uppgifter om antimuslimska aktioner i Danmark).

  • Håkan Jacobssons blogg, bland annat om vikten av att publicera för att förvara yttrandefrihetssaken (samt viss oro för Bill Clintons hållning; nu har det ju senare tyvärr visat sig att USA tagit politisk ställning mot publicering, vilket torde vara ganska allvarligt).

Comments

No responses to “Jag om satir-konflikten på andra bloggar”

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.