Fakta om Lotto-fusk i bladet?

Jag begår nu en synd - sånt här trams vill jag inte skriva om, men det drar ju läsare - fame och fortune? Fart-tune kanske?

Bloggare Mattias Sundin är upprörd över en psykologs uttalanden rörande den 36-årige snubben(**) på Gotland som just vann storkovan.

Personliga Andersson läste i kvällsbladet på nätet följande: Någon lottoexpert från Borlänge menar att mycket tyder på att det ligger en hund begraven bakom Lottovinsten på 122 miljoner, som gick till Svenska Spels presschefs sons butik.

Man gjorde tydligen ett undantag och visade inte Jokerdragningen i TV.

Se den här (kort film på Aftonbladet). De två femmorna är olika. Men är ordningen verkligen korrekt? Ett klipp mellan varje boll i filmsnutten...


Hm... Lite genomgod Gösta "rulla in en boll" Linderholm skulle nu inte vara helt fel som helgens stämningsskapare, och i dessa yttersta av dagar New Orleans-hyllning. Dags för ofrånkomliga utgrävningar med dammvippa i vinylen.

Smaskig nyhet i alla fall. Hoax-hoax skriker nu kråkorna utanför mitt fönster, i denna fördröjda höstvärme som väl ingen kan begripa?



På tal om spel. Federley är besviken på vad en Ladbrokes-representant sa på helgens frihets-seminarium.



(**) Uppdatering tisdag: Ändrade just detta ord från hunk -> snubbe, då jag nog inte hade någon koll på det begrepp jag använde (snobb eller porrstjärna? - hade väl snappat upp det som nåt halvkul uttryck bara); sålunda: jag orerade ju trots allt. Berörde från global uppvärmning, och dess om inte svanesång så kråksång, över spelfusket till harmonisk hormonbalans i tradjazz, typ. Inte så himla lätt att orera!?!

Comments

No responses to “Fakta om Lotto-fusk i bladet?”

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.