Fler trafikregleringsframgångar

Det är inte bara de positiva nyheterna om att Stockholmstrafiken har minskat (**) som vi borde glädja oss åt. Även en annan stad har lyckats att genom regleringar i ekonomin få en riktigt låg trafikmängd!



Grattis regleringspolitiska kamrater i Pyonyang!

--

(**) Nu vet jag inte om en dags mätning med 15 % skillnad säger någonting säkert. Tydligen var det ingen trängsel på tunnelbanan heller, och det troligaste är att utvecklingen kommer att gå på samma sätt som i andra städer där man haft denna typ av avgifter, nämligen en lite lägre trafikmängd en tid efter införandet av trafikavgift men sedan en återgång till full trafikmängd. Utöver en normalisering över tiden så ökar ju även trafiktrycket i inte minst städer av Stockholms typ. Men Stockholm kommer knappast med S och MP att möta denna ökning med vägar utan istället införa högre och/eller nya avgifter. Eller vad tror ni?.

Comments

8 Responses to “Fler trafikregleringsframgångar”

10 januari 2006 kl. 14:29

Tyvärr har du rätt. En ringled runt Sthlm nog inget att hoppas på. Mer troligt att Essingeleden beläggs med trängselskatt eller att avgifterna höjs i city. Tyvärr.

För hur det än är, tjänar staten bra på Sthlms bilismen. Runt två mljoner kronor fick visst Nuder in under första dagen.

Håkan sa...
10 januari 2006 kl. 15:21

Via Argumentera.se (www.argumentera.se)går det att snabbt sätta ihop favoritargumenten mot trängselskatten och skicka budskapet till den beslutsfattare man vill påverka.

15 januari 2006 kl. 21:54

Jo Folkrepubliken har verkligen lyckats... Det är lugnare än i de flesta storstäder - Kims planekonomi kan!

Väldigt roligt inlägg. Var hittade du bilden?!

Magnus sa...
17 januari 2006 kl. 01:10

Ja visst har de lyckats!

Här lär Eriksson/Billström få bita i det sura äpplet. ;-)

Googlade nog på "Pyonyang" "picture" och "street" tror jag... Har inte kvar länk och denna bild lite suddig efter viss förstoring.

Tomas Melin sa...
18 januari 2006 kl. 14:41

Det där om återgång till "full trafikmängd" verkar du ha fått om bakfoten. Londons trängselavgift visar exempelvis på att de första dagarnas mycket goda resultat höll i sig ganska väl.

Vilka källor bygger du ditt påstående på?

Magnus sa...
18 januari 2006 kl. 18:19

Säkert sörrö: En äkta blogg!

Ser att du har en blog som avslöjar att du är socialist av något slag; borgare dissas å så...

Lycka till med höstens trolleritrick där ni stönar om träiga borgare med lite lagom långa mellanrum och med mediavänsterns åtföljande ekon så att mellan 1 och 3 procent fler svenskar nitar fast maffiabossen (om man ska överdriva ett halvt skålpund) för fyra nya år.

Tjo blockflöjt på dig Tomas!

Magnus sa...
18 januari 2006 kl. 18:28

Förlåt om jag var otrevlig, men för Stockholms del kommer jag inte att få njuta av några depressiva smärtor, utan den Axen-Ohlinm som du häcklar lär däcka Billströmmen med ...fan, vad ska jag skriva? ... bravur... näe, det var väl inte så bra ... basta!!!

Magnus sa...
18 januari 2006 kl. 18:44

En tredje kommentar i sträck:

Jag menade att jag läste uppgiften på en såndäringa exklusiv blog du vet... ;-)

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.