DN:s länk-censur av anti-censurpost

DN raderade just twinglylänkar till min förra post -- liksom DN (bara DN) gjort med postningar tidigare om bl a klimat. Eftersom DN ensidigt tycks göra detta mot vissa åsikter använder jag ordet censur; en åsiktscensur.

Företaget Interaktiv Säkerhet sköter detta år DN, men även åt andra tidningar som aldrig tagit bort en enda länk, så det verkar som om DN initierar detta.

Undrar vad de inte gillade? Borde vara stycket där jag skrev att nivå på invandring påverkar problemet och att invandringspolitik därför är relevant att diskutera. DN anser nog inte att det (som jag f ö nämnde att liberaler nogsamt undviker) bör få diskuteras. Om nu DN menar sig refusera enligt sina regler förmodar jag att de kategoriserade detta påpekande som grovt rasistiskt eller nåt...

Något annat kan jag inte se, men snacka i så fall om att DN är udda! I andra länder diskuteras detta i media. I Sverige ser sig nog DN som (och är i viss mån) viktig diskursvaktare och kväser därför minsta påpekande om invandringspolitik som relevant diskussionsämne. Extra lyckat att åsiktscensurera en post om tidningscensur...

commudnLigger DN på fel sida om Östersjön? Men inte ens Moskva lär stoppa den som påpekar invandringspolitikens relevans.

-
Loggar (om någon mot förmodan är intresserad - klicka för förstoring):

twingly_statcounter_delip

dn1

dn2

Tillbakalänkning: DN(1), DN(2)
Andra bloggar om: , , , , ,

Comments

One response to “DN:s länk-censur av anti-censurpost”

Anonym sa...
28 februari 2010 kl. 11:39

Detta är tusen gånger värre än självcensuren i danmark.

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.