Den som orerar han levererar

Söker du en politisk artikel är du inte den som här finner...



Detta inlägg eftersom jag lärt mig att ärlighet är en dygd och det jag tänkte skriva känner nog alla bloggare till, men kanske inte alltid besökare tänker på det?



Jag brukar kolla i ett statistikprogram varifrån de kommer som har besökt mig, d v s från vilken sajt de har klickat sig fram till mig. (Förlåt. Borde och ska fortsättningsvis, bästa läsare, använda pronomenet "ni".) Detta lilla bestyr är inte så svårt, då ni, bästa besökare, bara är cirkus 20-50 stycken per dag.



I dag var det dock så att jag kände att mitt orerande verkligen gjorde nytta, för jag har tydligen skrivit en text och gett ett par länkar som måste ha passat någon av er surfare som handsken!



En av er som var nyfiken på djurens beteende under tsunamikatastrofen har googlat:



djuren som tycker om att springa bort från flodvågor


Jag hoppas bara att du som sökte lyckades skrolla ner på sidan och hitta artikeln "Djuren också människor?". (Undrar förresten hur man får länklistan till egna artiklar i högermenyn längre än de nu 10-talet länkar? Nån blogspot-hacker som vet?!).



Sen hoppas jag att jag inte bröt mot nån upphovsrättslag nu - eller skrämde nån av er kära läsare (bästa mig hit och tjära mig dit) med mitt "spioneri". Vet dock inte vem som döljer sig bakom IP-adresserna, och de sparas endast ett par dagar. Kan endast se... ja, ni kan ju fråga per mail om ni vill...



En mycket söt sökmening var det i alla fall, och vart enda ord gav visst träff på denna orerande sida! :-)

Comments

No responses to “Den som orerar han levererar”

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.