Wafa Sultans tal på Freedom Defense Initiative

Nedan en översättning av Wafa Sultans tal på nybildade Freedom Defense Initiative. (Talet börjar 6 minuter in i klippet.)

youtube


"Hej allihopa! Tack så mycket för att ni har kommit hit idag. Det är en ära för mig att få vara er talare. Jag vill tacka min vän Pamela Geller och Robert Spencer som möjliggjort detta möte.

Jag förväntar mig att de flesta av er vet vem jag är och vad mitt budskap är. Men allt ni behöver veta är att det finns ett oräkneligt antal fatwas riktade mot mitt liv i den islamiska världen. Det är allt ni behöver veta för att förstå vem jag är.

Jag har inget tal att läsa. Jag har några få punkter som jag måste uppmärksamma er på. […]

De allra senaste månaderna bevittnade vi några fruktansvärda attacker relaterade till islamisk terrorism. Den militära psykiatrikern Nidal Hassan, som sköt och dödade 13 av sina kollegor och patienter, den på juldagen nigerianske muslimske terroristen som utan att lyckas försökte att spränga ett amerikanskt flygplan och döda alla passagerare, den dubbelagent i CIA samt fysiker som sprängde sig själv dödande 8 CIA-agenter. Vad hade de alla gemensamt? Jihad.

Är detta ett ord som vi inte vågar uttala? Olycklig vid denna tidpunkt är den mjuka och försiktiga ansats som vår nuvarande regering använder i kriget mot islamisk terrorism. Det verkar som att Obama-administrationen inte ännu är beredda -- och det var inte heller förre presidenten Bush -- att dra slutsatsen att islam inte bara är en religion utan en aggressiv och politisk ideologi som gör anspråk på världsherravälde. Det finns alltför många muslimer som är villiga att uppnå denna ideologi genom aktiv fysisk jihad, men det finns än fler som är angelägna att genomföra en omedelbar men ödesdiger [flerfaldig ?] så att islam får en särskild plats i vårt samhälle. Långsam krypande islamisk sharia in i vårt liberala demokratiska system och slutligen islamisering av USA, såsom skett i Europa. Medan de gömmer sig bakom en fasad som moderata muslimer har dessa [?] jihadister gjort om sig till mainstream rättighetsaktivister trots deras många tidigare deklarationer om muslimsk överhöghet. De har en nyckelroll när det gäller att formulera USA:s regerings förhållningsregler i kriget mot terrorismen. De avvisar allt ansvar för islams krigiska handlingar sedan islam grundades och till denna dag. De försöker att tysta deras röster som ifrågasätter de värsta aspekterna av islamisk lag.

Den andra punkten som jag vill uppmärksamma er på: I ett video-tal till US Islamic World Forum i Doha annonserade nyligen president Obama att han kommer att utnämna en särskild sändebud till organisationen som håller den islamiska konferens som heter Rashad Hussain. Obama beskrev Hussain som Hafiz i koranen. En Hafiz är en person som har memorerat hela koranen, ord för ord på originalspråket arabiska. Man kan förvänta sig att som kunnig i islamiska texter Hussain borde känna till mängden av aggressiva suror skrivna i koranen emot kaffirer, ickemuslimerna. Dessutom, enligt Atlas Shrugs webbsida, har Hussain varit nära sammankopplad med det Muslimska brödraskapet och har vid flera tillfällen talat på deras konferenser.

Så den förväntade frågan borde ställas: Märker inte president Obama att Hussains djupa kunskap om islam -- å ena sidan hans djupa hängivelse till islam, å den andra sidan hans sammankoppling med en tvivelaktig organisation som Muslimska brödraskapet -- kanske är något som USA borde bekymra sig över. Är det rätt att fråga sig om Hussain lojalitet främst ligger i USA:s intressen eller hos hans hängivenhet till islam? Kan där finnas en intressekonflikt?

Vidare, varför är president Obama så angelägen att etablera nära band med islamiska konferensens organisation. En organisation som representerar de 57 islamiska länderna vilka outtröttligt arbetar för att bekämpa yttrandefriheten över hela jorden samt att förhindra vem som helst över hela jorden från att ställa vitala problematiska frågor relaterade till olika grymma islamiska doktriner. Delar president Obama med OIC:s skadliga agenda? Kommer presidenten att på egen hand stödja OIC:s plan att [kväsa] yttrandefriheten, grundstenen i västs civilisation.

Min tredje punkt. När jag hörde om den nya kroppsscannern använd på 17 amerikanska internationella flygplatser noterade jag att denna maskin över hela den islamiska världen kunde ge den psykologiska verkan hos atombomben över Hiroshima utan att ta några liv. Övertygad om att kriget mot islamisk terrorism mestadels är ett ideologiskt krig betraktar jag denna maskin som ett mycket kraftfullt mentalt vapen använt för att hålla tillbaka islamister, inte att förglömma det lämpliga [?] med att uppfinna maskinen för att förhindra flera terrorattacker. Att använda skannern tror jag kommer att hjälpa till att väcka och skaka om de som följer alla fattiga islamiska doktriner och kommer att bevisa, mestadels till muslimer själva, hur sköra dessa dogmer är.

Baserat på islamisk teologi ligger muslimska mäns heder hos deras kvinnors kroppar. Därför är det en enorm utmaning för muslimska kvinnor att bli spanade av kaffirer, och fastän muslimer själva har orsakat terrordåd har de själva aldrig tidigare väckt denna slags förnedrings-rättegång. Min dröm tog emellertid snart slut. Förra veckan utfärdade Indiana [?] Islamic Fiqh Council of North America en fatwa som säger att kroppsscannern strider mot islamiska regler om anspråkslöshet, vilket TSA [Transportation Security Administration] olyckligtvis senare besvarade med ett uttalande som underströk dess vilja att skydda passagerares privata sfär samt även att låta passagerare som vägrar att kontrolleras av skannern kunna kontrolleras manuellt av säkerhetspersonal av samma kön.

För mig verkar vissa avgörande frågor fattas här. Scannern är till för att skydda oskyldiga passagerare mot islamisk terrorism. Ändå kommer inte dessa maskiner att användas på muslimer av respekt för deras lära. Fastän dessa maskiner inte kommer att användas av respekt för deras lära var det just denna lära som drev 19 terrorister att förstöra World Trade Center och döda 3000 individer, andra hemska terrordåd ej nämnda. Inget kan vara mer upprörande.

Har bara en kort punkt kvar att ta upp. Saudiarabien var och är fortfarande mastermind bakom islamisk terrorism. Den saudiske kungen har makten finansiellt, politiskt och religiöst att förändra islam över en natt. Men han behöver känna press att göra det. Så länge som väst behöver hans olja förväntar jag mig inte att väst kommer att sätta honom under tillräcklig press.

Jag ska berätta en historia för er så att ni aldrig underskattar makten hos kung Abdullah. För några år sedan bjöd kung Abdullah till sitt palats sitt rikes ledande präster och bad dem att annonsera en fatwa som tillåter människor att använda satelliter. Efter en kort överläggning kom dom fram till ett beslut: '-Nej, ledsen, vi kan inte göra det eftersom vår profet Muhammed aldrig använde satelliter.' Så efter en fin kunglig middag gick alla tillbaka till bilparkeringen där de hade lämnat sina splitternya bilar för att finna dem ersatta av kameler. Kungens vakter förklarade för prästerna: -Ledsen, men ni måste från och med nu rida kameler eftersom vår profet Muhammed aldrig använde bilar. Så, om du sätter tillräcklig press -- jag vet inte vilken sorts press -- på kung Abdullah kommer islam att förändras över en natt.

Mina damer och herrar, 11:e september var ett tragiskt ögonblick i vår nations historia, men infiltrationen av islam i vårt samhälle är något lika allvarligt. Jag uppmanar var och en av er att strida mot införande av islamisk sharia i USA. Den store Thomas Paine, en av USA:s grundlagsfäder, sa en gång: '-Om problem måste komma, låt det ske under min levnad så att sedan mina barn får leva i fred.' Islam är här. Låt oss ta itu med islams ondska nu -- just nu -- så att vår kommande generation kan få leva i fred.

Tack så mycket."
--

En händelse för vilken Rashad Hussain har ifrågasätts tas bl a upp i denna ABC News-artikel och nyhets-inslag nedan (ursprungliga klipp försvann och är utbytta mot detta).



Videotips: Ted Ekeroth

Relaterat i media: BLT(1), BLT(2), VL, VG, AB, SvD, SMP, KB, DN, Barometern, GP
Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Comments

No responses to “Wafa Sultans tal på Freedom Defense Initiative”

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.