Dagens rasistiska Malmönotis...

Att nämna ett par våldsbrott senaste dygn är förstås en slags cherry picking. Någon kanske anser jag borde nämna alla dagar inte det i klippen nedan händer i Malmö.

När jag för snart 10 år sedan senast övernattade i Malmö bad mig någon vara rädd om bilen vid parkering. Vilka rasister, tänkte jag! På morgonen var en bil en bit från min demolerad! Noterade nyligen hur en TV-journalist som besökte Malmö för intervju med Sydsvenskans kulturredaktör om bilden av Malmös våld som myt (förnekande) under intervjun fick reportagebil sönderslagen. Det kan såklart också vara tillfällighet som felaktigt bekräftar en fördom. Nu talar Brå om 3-4 ggr överrepresentation för våldsbrott hos utlandsfödda (Brå 2005:17), men då européer inte har nämnvärd överrepresentation lär den vara desto större för de från mellanöstern och Afrika. Minst 6 ggr?

Efter detta orerande, nedan nyhetsklipp som fick mig att blogga detta. Teoretiskt kan detta ha utförts av etniska svenskar. Sannolikheten för det är [DELETE] så vi får väl hoppas politikerna fortsätter att ta in rekordmånga från bl a mellanöstern och ökar den kulturella röran mångfalden!



* Bombdåd mot Gökboet




* Man mördad vid Sibbarps kallbad
* "Det här känns riktigt obehagligt"

(HT: I Mitt Sverige)

Relaterat i media: SvD 1 2 NA 1 2 HD SkD 1 2 3 SVT GP 1 2 ST 1 2 LTÖ BLT EK 1 2
Andra bloggar om: , , , , , , ,

Comments

No responses to “Dagens rasistiska Malmönotis...”

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.