Reinfeldt triangulerar Mao/Che-vänstern?!

Jag "förlät" alltså Reinfeldt DN Debatt-inlägget, som jag menade ger immunitet mot sossarna och kan ge en borgerlig strukturförändring som ger tillbaka mycket mer. (Men - lite bitskt ironiskt - om varje debattartikel ska kosta 5 miljarder, så vet jag inte...) Reinfeldts samtidiga målgruppsfokusering och goda förmedlande av den politiska idén imponerade, men i dag begriper jag inte Reinfeldts eftergift mot bland annat Frankrike linje, att häva EU:s vapenembargo mot Kina - K I N A !



Jag ska läsa följande SvD-artikel och sen dra ett täcke över huvudet. Det finns inga ursäkter för den usla och knappast i moderaterna förankrade dealen med den förmodade Kina-beundraren, och Reinfeldts politiske huvudmotståndare, Göran Persson!



Söker Reinfeldt här (detta av mig oseriöst orerande) triangulera vänsterpartiets till hälften kommunistbekännande styrelse eller Ung Vänsters maoister?! Nej knappast. Men hur än överenskommelsen har motiverats, så framstår detta svek mot demokratikrafterna i och omkring Kina som fullständigt oförsvarligt!

Comments

No responses to “Reinfeldt triangulerar Mao/Che-vänstern?!”

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.