en dags besökarsiffror, topplista mm

Unique Visitors 94

First Time Visitors 60

Returning Visitors 34



Så många (få) besökare hade jag mellan 00.00 och 23.00 i dag. Det var de för mig högsta siffrorna sen jag började mäta förra fredagen. "Framgången" var väl på grund av mitt förutspådende inlägg rörande parlamentarismens snara undergång (en lame statsminister) och kungamaktens återkomst (se här, där han tydligen på resa med en minister har uttalat sig för att temporärt använda förbjudet bekämpningsmedel fär att rädda svårt drabbade skogar; bara han passar sig så han inte tycker för mycket och får en utskällning av Storpotäten - om nu den senare har pondus för det längre?).



En fyndig rubrik gör nog också mycket. Men klarar man det kanske man skriver bra också...



Tar man hem cirka 5 klick verkar det vidare som att man hamnar på intressant-listan på intressant.se, d v s dess förstasida.



Topplistan: om man skriver inlägg som man anser är intressanta men som man vet inte är det för allmänheten, så lönar det sig att inte pinga, eftersom medlet då dras ned ordentligt. (Sen bör man väl ha en arbetsplats där man kan gå runt i kontorslandskap med datorer och pressa upp siffrorna till ...dibbuk:s nivåer - eller är det bara nån cookie att radera? Nu får jag garanterat utskällning...)





Kommer nog att sluta blogga snart, känns det som. Rätt mesigt, men skulle läsarantalet öka väldigt mycket kanske jag tvärtom fixar en bättre plattform, går till Korsvägen och dealar med hin håle för att sen släppa alla hämningar!

Comments

One response to “en dags besökarsiffror, topplista mm”

jinge sa...
14 januari 2005 kl. 19:05

Ja hur man hamnar på "topplistan" är för mig en gåta. Fortfarande.. :-) Jag har ibland haft två eller tre inlägg på listan över mest lästa men har nog aldrig varit på topplistan över mest populära. M.a.o. är det ngt annat den mäter. :)

F.ö. tror jag att det krävs mer än fem klick. Då ngt av mina inlägg hamnat på "mest intressant" har det iaf varit fler. Å andra sidan har jag nog fel politisk uppfattning för att hamna högt på några listor där..

Men jag ska nog blogga om saken längre fram tror jag.. :D

Nää, det vore synd om du gav upp bloggandet. Du kommer att få en stor och fast läsekrets om du fortsätter. Jag är ju inte alls överens med dig om dina åsikter men jag har stort nöje av att läsa om dem. Du skriver både bra och kul.

Sen är det lite lattjo, för det märks alltid när du är lite osäker, och det gör bara läsandet mer personligt/intressant.

Så häng du i ett halvår så får du se att träffarna kommer att stiga i en rätt så brant kurva. Kolla runt i bloggsvängen och säg ärligt hur många bloggar du själv tycker är intressanta! 30? 40? Fler är det inte tycker jag. Visserligen kan jag ha missat en mängd, men helt klart är att din platsar.

Den tillhör ju dessutom en av de 7-8 jag ALLTID besöker... :-)

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.