Ett blandat bloggpost-syndande

Jag syndar mot min självbevarelsedrift, där jag inte har tid att blogga... Och vilken intetsägande påstående är då inte det!

Jag inskränker detta blogginlägg med att förklara vad jag menar med föregående utrop:

Två deprimerande wissenbesser-inlägg jag slammrade ner ikväll, vilka kan tolkas som att jag träder in på den elake kommunisten Ali Esbatis sida och mot liberaler, i enviger dem emellan. (Och jag ser ingen anledning att skräda orden mot en fjäderlätt liberalism.)

Dessa migräntunga kommentarer härsubjektiv.se och härSänd mina rötter regn.

Men nej förresten! Jag vill även i detta inlägg rekommendera denna (José Gonzales) länk som, likt de vackraste av toner allmänt plägar göra, säkert lindrar den migrän som mina kommentarer alldeles just ådrog er. (Musik på AU/VI i menyn på högerkanten!)


En grej till förresten. VM i rabulism torde dessa formuleringar, utan att vara åsiktsmässigt helt tokiga, kunna fajtas i! Boris Benulic i Metro:
Vad starka, tuffa och kompetenta tjejer behöver kunna göra är att sparka upp dörren till vd-rummet, säga upp sig och ge bossen fingret innan de drar till ett jobb där man förstår deras värde.
Men det kan de inte göra därför att arbetsmarknaden i dag är lika rörlig som en bakfull flodhäst. Har du ett jobb så måste du hålla fast vid det även om chefen är korkad och ser ner på kvinnor.
Om det var lättare att starta företag, om det gick att anställa utan att man gör samma förbindelser som om man ingått ett giftermål i en kurdisk bergsby för 100 år sedan – då skulle tjejer kunna dra från gubbstötsföretagen till alla nya jobb som skapats.

En krönika där även Moses med stentavlorna, Mumindalen och lite annat ryms... Jäklar vad det oreras i spalter´a! ;-)

Comments

No responses to “Ett blandat bloggpost-syndande”

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.