Orera om Norberg och TV-tipsa...

Jag kom på nåt helt hysteriskt roligt som jag tänkte blogga i en bloggpost med några roligheter, men när jag satte mig vid datorn var det som bortblåst. Är man 40+ kanske synapserna inte är riktigt lika fräscha som förr...

Nåväl. Den andra roligheten jag nu kom på är att...

Roligast denna veckostart är att Johan Norberg bloggar sånt här på utrikiska?
Funniest this weekend was the Public Service show, where the moderates´ Gunnar Hökmark issued a fatwa against the social democrats because of their caricature of Fredrik Reinfeldt. And he suggested a total boycott against imports as the response. Import of what? Of social democratic ideas to the moderates, of course...

Lite "off" var väl Norberg även när han kurrade om att den vidrigt för småbrott dömda människor uthängande SSU-bloggaren "faktiskt inte [kallar] Reinfeldt för pedofil, det är slarv eller medvetet vilseledande när tidningarna skriver det. Hans anklagelse syftar på hans påstående om att en person som har dömts för pedofili har deltagit i ett moderat provval". Att koppla socialdemokratin för både pedofili och barnarov med en bild på Göran och en text att sossar är barnamördare hade man säkert kunnat göra på samma sätt som för fallet med Reinfeldt-affischen. Lika fel och, faktiskt, en generalisering/anklagelse att sossar är såna. (Nåja. Detta kanske lite komplicerat (och dessvärre helt j-kla tråkigt!), så läs min kommentar här istället, du som fortfarande har ett uns av intresse kvar.)

För det allra mesta är dock Norberg "on"; riktigt bra.


Missa inte en parallellklasskompis Christoffers Woody Allen-intervju 21:30 på SVT i kväll!

Även:
SVT1 Tisdag 7 mar 2006 kl 23.20
SVT1 Söndag 12 mar 2006 kl 14.25



Slutorerat -- solong sålänge!!

Comments

No responses to “Orera om Norberg och TV-tipsa...”

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.