På min klimatblogg

Vill bara tipsa om de senaste inläggen på min klimatblogg, där det om etanol och pumplagen har rätt hög aktualitet.

Kristdemokraten Lars Gustafsson kritiserar det faktum att mindre bensinstationer på landsbygden, som är viktiga samlingsplatser med bl a livsmedelsförsäljning, från den 1:a april tvingas lägga ner om de inte kan bekosta de etanolanläggningar för minst en halv miljon kronor som krävs för att man ska ha rätt att sälja annat bränsle. (Detta har inte med räckvidd för etanolfordon att göra, då de kan tankas med bensin, och etanolens miljöpåverkan är ju omstridd och kan mycket väl förstärka CO2-emissioner.)

Detta ur miljösynpunkt meningslösa eller negativa lag som miljöpartiet orsakade får man uppfattningen att centerpartiet stöder. Jag vet inte vad man som medborgare kan göra för att påverka alliansen så att beslut tas om att upphäva detta i lagen? Att kontakta politiker kan nog vara bra.

-
Senaste halvdussinet poster på min klimatblogg:

  • Amerikaner gör rätt i att rata hybrid
  • Kompenserar du ditt skräp?
  • Köldkris (satir)
  • Om Sekab ...och pumplagen
  • Satir: Årsskifte
  • Hansen ödesmättat till Barack och Michelle

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Andra bloggar om: , , , , , , , ,
  • Comments

    No responses to “På min klimatblogg”

    Skicka en kommentar

    Kommentera relevant och undvik invektiv.

    Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.