Han kallar Islam historiens största lögn

Nedan ett CBC-inslag med Mosab Hassan Yousef, som bl a uppmärksammades för några veckor sedan då hans bok Son of Hamas släpptes (Amazon). Han är son till en Hamas-ledare som konverterade till kristendomen och sedan arbetat för den israeliska säkerhetstjänsten. Här en Telegraph-artikel från augusti 2008.

Om Gaza-kriget har han sagt:
- Jag kan med absolut visshet säga att israelerna brydde sig mycket mer om civila palestiniers väl och ve under offensiven i fjol än Hamas-ledarna gjorde.
youtube


Relaterat i media: SDS, TV 2, BLT, VL, TA, SvD, GP
Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Comments

4 Responses to “Han kallar Islam historiens största lögn”

Ikonoklast sa...
19 mars 2010 kl. 15:25

När jag kommenterar brukar jag alltid vilja återgälda min tacksamhet med något mer substansiellt än diverse korthugga superlativer.

Ergo, eftersom videoklippet ditt var från kanadensisk tv, så kom jag att tänka på den kanadensiske chefredaktören Ezra Levant.

Hans öde är väl värt att ha i åtanke.


http://www.youtube.com/watch?v=3iMNM1tef7g

Ikonoklast sa...
19 mars 2010 kl. 21:13

Rättelse:

substantiellt menade jag, inte "substansiellt".

Never apologize, never explain - ändå, hade bara sovit typ 4 tim. på ett och ett halvt dygn.

Kan göra vem som helst lätt dyslektisk.

Mvh

Ikonoklast

magnus sa...
19 mars 2010 kl. 23:08

Tack Ikanoklast! Jag nämnde en gång Ezra, (här, men har inte följt upp vad som hände efter förhöret.

Du ska väl inte vara så dum som jag är och offra sömn för digital fighting. :)

Ikonoklast sa...
20 mars 2010 kl. 18:23

Hej,

raderade precis ett svamligt svar, tack & lov,
så du får detta i stället:

http://www.youtube.com/watch?v=_R7vzeEVoV0

I menyn hittar du säkert resten av klippen.

Med anledning av att jag såg att du hade en Nick Drake-låt som dagens låt.

Jag har cd:n "Pink Moon", men inget annat.

Förresten, har du sett dokumentären om familjen Waugh? Googla, om du intresserad! Skitbra!

Mvh

Ikonoklast

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.