Kriminalisera blasfemi! Youtubeklipp från NY

Simpel video-post. Var väl sånt här Expo 2007 menade gör min blogg islamofobisk. Deras kriterium var att islam nämnts som hot mot yttrandefriheten. (*)

Klippet sägs visa de två första talarna efter en muslimsk marsch i New York. (Ska sägas att alla muslimer inte är sådana. "Bara" 1/3 unga muslimer i Storbritannien för en sharia där avfällingar straffas med döden och 2/3 för att förbjuda homosexualitet (Mirza et.al). Samtidigt som 8 av 10 muslimer i Egypten och Pakistan är för stränga sharialagar är bara 2 av 10 i Turkiet och Libanon för det (Pew Research).)



Osäker på om jag delar Tom Trentos åsikt att politikern som reste sig och gick är hjälte. Tycker att han tydligare kunnat uttrycka kritik mot vad som sagts på podiet, såsom hetsen mot nationalistiska israeler som nazister.

Via Snaphanen.

(*) Sen dess har personer som sagt jag är islamofob påstått att jag generaliserar och drar alla muslimer muslimer över en kam. Torbjörn Jerlerup exempel på en som gjort det, men varje gång jag bett honom visa var jag generaliserar och drar muslimer över en kam har han inte gjort det, men upprepat beskyllningen (sic!).


Comments

No responses to “Kriminalisera blasfemi! Youtubeklipp från NY”

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.