Fredags-blandpost...

Blandpost, kanske lite i nostalgins tecken.

Min fredagshuvudvärk botas just nu med ett par Treo samt fantastiska Magnell-låtar på denna hyllning-CD (där Kulturbloggen en gång närvarade på och skrev om release-festen).




Ser förresten i min besöks-logg att SVT googlat på Ayaan Hirsi Ali som fundamentalist; en, som Hitchens visar, idiotisk föreställning. Sist SVT besökte min blogg kollade de in Nyamko Sabuni varpå hon dissades i programmet Existens. Nu ska man följa upp med att dissa "upplysningsfundamentalisten" (ett ärofullt epitet!) Ayaan Hirsi Ali???



På samma sätt ser jag att Svenska Dagbladet sökt information om danske forskaren Svensmark (tyska wiki), vars empiriska arbete och slutsatser kring teorier om solfläckars/kosmisk strålnings betydelse för klimatet ju är aktuella att testas av CERN, där experimetets ledning sen länge trott på Svensmark. (En endast veckogammal National Geographic-artikel om bl a "surprisingly strong correlation between cosmic rays ... and low-altitude clouds".) Den av IPCC och de politiska klimatideologerna dissade Svensmark kommer man alltså till sist att ta tag i -- om sen som vore det nåt katten släpat in. Alltid något och en intressant sak med tanke på politikernas ambitiösa slit och reglering efter IPCC:s taktpinne (SvD).

Fann förresten denna bloggpost med en rad tvivlare/förnekare av IPCC:s klimatdogmer, grundad på en serie i National Post.

-

Vill du ha lite fredagsmys bjuder Wille på en ...riktig höjdare!

Själv nöjer jag mig med en senkommen komplettering till en trefaldig hyllning på kvinnodagen, där jag till min onsdags-post om Wafi Sultan vill lägga följande två kvinnors oundgängliga bidrag till koreografin. (De var inte heller utan viss musikalisk talang.)



Gamla goda 70-tal, ack ja.


En avslutande bloggreklam, nämligen senast tillskott till bloggmenyn, Every Kinda People. I dag bloggas om Frankrikes inskränkning av yttrandefrihet.


Andra bloggar om: , , , , , ,

Comments

No responses to “Fredags-blandpost...”

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.