Ny intervju med Fred Thompson

På Breitbart TV finns en ny intervju med Fred Thompson. Gjord efter debatten med de republikanska kandidaterna, vilken även nämns. Fred tycker att rätt mycket småsaker togs upp i den och att säkerhetsfrågor borde överskugga allt annat.

Gott om tid att tänka och bestämma sig om han ska kandidera tycks han anse han har (Erixon tror inte han gör det). Primärvalen börjar ju tidigt nästa år och Fred torde bestämma sig under sommaren. (Någon sa att om han bestämmer sig när vallokalerna stängt har han bara åka och hämta nycklarna till Vita Huset; kanske lite överdrivet ;-)

Lägger in videon. (Vet inte om det är okej men hittade inga Terms of Use. Fanns förresten mycket intressant på Breitbart TV!)






Andra bloggar om: , , , ,

Comments

2 Responses to “Ny intervju med Fred Thompson”

8 maj 2007 kl. 10:00

Roligt att du hittade den intervjun. Jag är ju ganska mycket av ett Thompson-fan och vill gärna se honom kandidera (jag tror han vinner - både primärval och rubbet).

Får man fråga efter din uppfattning?

Magnus sa...
8 maj 2007 kl. 16:02

Har inte sett annat om honom än det jag nu läst (och de filmer jag sett :-). Han verkar mycket insiktsfull och bra. Men om den popularitet han har bland Hot Air:s läsare (jag bloggade den 5:e maj) på något sätt speglar republikaners gillande så tror jag det är möjligt!

Det kan ju bland annat vara så att han nu ser om andra kandidaterna får problem eller blir vassare och kanske väljer att gå in om inga andra kandidater framstår som tillräckligt starka? Men han har visst även understrukit att han inte kompromissar med familjelive, och det signalerar nog att han helst inte kandiderar.

Men om massvis av sympatisörer börjar slåss för att han ska ställa upp kanske han gör det genom att han känner att han kan vinna. Men då måste nog den kampanjen vara övertygande. Många republikaner verkar just nu inte nöjda med nuvarande kandidater. (Guliani och Romney ser jag som de vettigaste just nu; McCain känns lite omoget skrytandes om hans tidigare insatser bl a tillsammans med Bush, samt verkar bara vara fokuserad på utrikespolitik; men jag kanske bara hakar upp mig på manér?)

-

En fördel om Thompson ställer upp är ju att han lär vinna rubbet och alltså vara en garanti för att "Pelosi-vänstern" marginaliseras, vilket inte så säkert sker om Hillary lyckas att vinna.

Hillary lär som president få ett inom-demokratiskt politiskt litet helsike; hon lär behöva bli en rätt självständig president om nåt ska fungera (dvs att USA är hårda mot Iran och Syrien och inte på tokvänsterns order överger Irak).

Johan Ingerö menade att det kan finnas en risk med en strid mellan Guliani och Thompson, nämligen att republikanerna p g a en kamp mellan två falanger inom partiet väljer en tredje svagare kandidat (som kan få stryk av Hillary). Väl mycket taktiksnack. Jag skulle också gärna se att Thomspon ställer upp. Men Guliani eller Romney kan nog också vinna mot Hillary.

Skicka en kommentar

Kommentera relevant och undvik invektiv.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.